1950

Dette var i tiden der internett og mobiler og de teknologiske løsningene vi nå kjenner til kun var på begynner stadiet (i beste fall). Telenor var enerådende på telefoni-markedet, det samme innenfor denne type tjeneste. Helt siden 1950-tallet har Telenor tilbydd svartjeneste for de som ønskte det, i forskjellige varianter. I tiden rett før 1993 var det slik at alle viderekoblet sine telefonnummer til ETT telefonnummer hos Telenor. Dermed måtte operatøren svare slik: "Hei, velkommen til Telenor Resepsjonstjenesten, hvilket nummer ringer de ?" 

1998

Frem til 1998 var det videreformidling av beskjeder fra innringer til våre kunder kun via Faks. Dette året investerte vi i et helt nytt kundebehandlingssystem og ny telefonsentral, som begge førte til enda flere muligheter, og videresending av beskjeder via mail. Dette året skiftet vi også navn, til Telenor Televikar. 

1993

I 1993 ble tjenesten flyttet til Førde, Sogn og Fjordane. Navnet ble endret til Telenor Media Respesjonstjenesten. Fra 1997 ble det nå slik at hvert enkelt firma fikk hvert sitt telefonnummer de skulle viderekoble til, slik at kundebehandler kunne svare direkte med firmanavnet, men det var fortsatt enkelte som ville ha det på gamle måten (koble til et felles nummer), da dette var billigere. 

2004

Utover 2000-tallet omorganiserte Telenor en god del, og flere manuelle tjenester ble vurdert å legge ned/solgt til andre aktører. Det endte til slutt med at Telenor Televikar ble videresolgt - til de som da var ansatte i tjenesten. Fra Februar 2004 endret vi derfor navn til Televikar AS. Vi holder fortsatt til i Førde, og har fortsatt mange kunder som har vært med oss siden vi tok over.