Q. Hvordan viderekobler man til Televikar ?

Etter vi har inngått en avtale med en kunde, vil kunden få et telefonnummer i vår hussentral som man skal viderekoble til. Er det en enkel telefonlinje man har, viderekobler man med de prosedyrene som ligger i Telenettet (*21*telefonnummer#). Har man en telefonsentral, er det ofte en meny på hovedapparatet for viderekobling - eller man programmerer en hurtigtast og setter sentralbordet i nattstilling. Ikke alle telefonsentraler er klargjort for å kunne viderekobles eksternt (til oss eller andre). 
Derfor må man kanskje ha en tekniker ut på stedet - eller at de kobler seg opp mot sentralen deres via fjernkobling - for å klargjøre sentral. De kan også lage til hurtigtast-valg for dere for å viderekoble. 
Det kan derfor bli en ekstrakostnad for å klargjøre sentral for viderekobling. Derfor vil Televikar bidra med å dekke slike kostnader (opp til kr. 2 000) for våre faste kunder !!

Er det mobiltelefoner du skal viderekoble, har du enten en meny i din smartelefon for slik viderekobling - eller så bruker du en av de smarte kodene du kan legge inn som hurtigtast på mobilen. Dette kan vi hjelpe deg med: 

Uansett hvordan din mobil, telefon eller telefonsentral kan viderekobles, vil vi ha gode kunnskaper om hvordan du gjør dette, eller hvem du må kontakte for å få programmert sentral.